چراغ توکار | قیمت لامپ سقفی توکار

 

چراغ توکار
چراغ توکار

 

built in ceiling lights
built in ceiling lights

چراغ سقفی توکار

 

کاربرد چراغ توکار

چراغ توکار یکی از نیازهای مهم امروزه برای داشتن محیط زیبا داشتن روشنایی و نورپردازی با کیفیت و عالی چراغ می باشد که نقش بسیار مهمی را در زیبایی و دلنشین کردن فضا دارند

چراغ ها وسیله ای هستند برای پخش نور و محافظت از لامپ ها ، به مجموعه ای از لامپ ، قاب و سایر اجزای الکتریکی و مکانیکی چراغ می گویند . برای هر محل با شرایط معین باید چراغی که مناسب آن مکان یاشد انتخاب شود مثلا در هوای آزاد که احتمال آمدن باران و گرد و غبار است باید چراغ های ضد آب و گرد و غبار با حفاظت بالا استفاده شود

چراغ هایی که درون سقف قرار میگیرند یکی از منابع نوری بسیار مهم به شمار میروند که نور مناسب و کافی را یرای محیط براساس نیاز مشتری فراهم میکند . عمر طولانی قطعات روشنایی ، فقدان اشعه ماورای بنفش ( UV )  ، آرامش بصری ، صرفه جویی در مصرف انرژی ، سازگاری با محیط زیست و ضریب نمود رنگ بیش از 80 از ویژگی های مهم این چراغ ها می باشد.

 

چراغ توکار از سه قسمت تشکیل شده

لامپ

قاب

محفظه نگهدارنده ( در داخال این محفظه اجزای برقی لامپ وجود دارد که در داخل سقف قرار میگیرند ).

 

چراغ سقفی توکار در ابعاد متفاوت و طرحهای مختلف مانند دایره ، مربع ، مستطیل ، خطی و… با منبع نوری متفاوت که منبع نوری آنها میتواند لامپهای COB  ، SMD ، LED باشد طراحی و ساخته شده اند و همانند وسایل دکوری در زیبا کردن خانه یا اماکن تجاری و اداری ، بانکها ، راهروها و… نقش بسیار مهمی را دارند ، این چراغ ها عمر بالایی دارند و در صورت درست نصب شدن به ندرت احتیاج به تعمیر پیدا میکنند.

انتخاب این چراغ های به نظر مشتری بستگی دارد که چه نوع نورپردازی را میخواهند نوردهی عالی آنها باعث میشود تا محیط زیبا و دلپذیرتری را داشته باشیم و در طراحی و دکوراسیون نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند.

امروزه در این چراغ ها از تکنولوژی SMD و COB ، LED استفاده شده که هر کدام از آنها علاوه بر نوردهی عالی ، مصرف انرژی کمی را هم دارا می باشند یعنی تا 90 % مصرف برق را کاهش می دهند ، که این مصرف انژی کم تاثیر زیادی را در هزینه خانوارها ایجاد میکند.

 

طریقه نصب چراغ سقفی توکار

 

طریقه نصب چراغ سقفی توکار
طریقه نصب چراغ سقفی توکار

برای نصب چراغ های توکار باید بخشی از دیوار یا سقف را حفر کرده و چراغ مورد نطر را براساس اندازه آن حفره انتخاب و در داخل آن قرار داد.

این چراغ ها به صورت مستقیم در داخل دیوار و سقف و.. نصب میشوند که به آنها چراغ های پنهان نیز گفته میشود و بعد از نصب زمانی که درون سقف قرار میگیرند جزء از سقف ب نظر می آیند بنابراین به آنها چراغ های گچی هم می گویند.

 

کاربرد های چراغ سقفی توکار

 

از این چراغ میتوان در  راهروها ،اماکن اداری و تجاری ، صنعتی ، بانکها  ، فروشگاه ها ، موزه ها ، گالری ها ، منازل ، ساختمانها ، بیمارستانها ، مراکز آموزشی ، اتاق ها ، پارکینگ ها ، راه پله و محیط های مرطوب مثل استخرها ، حمام ، سونا… استفاده کرد

 

منظور از تکنولوژی SMD به کار رفته در چراغ توکار  چیست و  در کدام فضا ها از آن استفاده میشود :

چراغ SMD یا چراغ پنلی SMD یکی از جدیدترین چراغ های تولید شده در بازار است که در ساختمان داخلی آنها از لامپ SMD استفاده می شود ، لامپ SMD در واقع مخفف عبارت انگلیسی  Surface Mounted Device می باشد که نوعی تکنولوژی در ساخت محصولات الکترونیکی محسوب می شود و برای ساخت قطعاتی به کار می رود که به صورت سطحی نصب می شوند ، این قطعات در واقع آی سی هایی با پایه کوتاه هستند که بدون سوراخ شدن روی بورد نصب می شوند. استفاده از انواع لامپ SMD علاوه بر اینکه می توانید در مصرف برق صرفه جویی نمایید در عین حال از نوری با کیفیت بالا برخودار هستند ، همچنین نکته دیگر در استفاده از چراغ های SMD این است که گرمای بسیار کمتری نسبت به چراغ های قدیمی  تولید می کنند و طول عمر بالاتری را نیز دارند.

در محل هایی که نیاز به چراغ هایی تخت با روشنایی بالا داریم می توان از چراغ های پنلی SMD  استفاده کرد ، این چراغ ها از آنجا که مثل صفحه های نورانی هستند در طراحی دکوراسیون منازل نیز تاثیر می گذارند و باعث زیباتر شدن فضا خانه می گردند،

منظور از تکنولوژی COB به کار رفته در چراغ سقفی توکار  چیست و  در کدام فضا ها از آن استفاده میشود :

چراغ COB یا چراغ پنلی COB نیز در دسته جدیدترین تولیدات روشنایی قرار دارند که مطابق با تکنولوژی روز دنیا ساخته می شوند و امروزه نسبت به سیستم های روشنایی قدیمی کاربرد و کارایی بالاتری دارند ، علت نامگذاری این چراغ ها این است که در ساختمان داخلی چراغ های COB که به صورت چراغ COB روکار یا چراغ COB توکار به کار می روند یک لامپ COB به کار رفته است.

کلمه COB مخفف عبارت Chips on Board می باشد که به معنی چیپ های الکترونیکی چسبیده شده روی بردهای الکترونیکی هستند ، در این نوع لامپ ها تعداد زیادی چیپ یا دیود کنار هم قرار دارند که به صورت یک مرکز نورانی دیده می شود ، از مزایای استفاده از چراغ های پنلی COB مصرف پایین انرژی ، طور عمر بالا و تولید نور بسیار زیاد با کیفیت بالا می باشد.

اگر در یک فضا نیاز به نور پروژکتوری برای تزیین المان های مختلف داشتید می توانید از چراغ های پنلی COB استفاده نمایید زیرا به صورت یک کانون نورانی دیده می شوند و می توان از آنها در تزیینات گچ بری ، بوفه های منازل ، ویترین مغازه ها و غیره استفاده کرد

فروشگاه بامداد الکتریک فروشنده انواع چراغ های توکار در طرح ها ، توان ها و اندازه های متفاوت با بهترین برند ها روز مانند

چراغ توکار افراتاب 

چراغ توکار 4m

چراغ توکار شیله

چراغ توکار شعاع

چراغ توکار پارس شعاع توس

چراغ توکار ای دی سی

چراغ توکار ستاره شمال

 

همراه با گارانتی می باشد 

 

نکته پایانی 

از چراغ توکار در اکثر فضاها داخلی استفاده شده و تاثیر به سزایی را در کوراسیون داخلی ایفا میکنند . استفاده از این چراغ ها باعث میشود ما یک نورپردازی شیک و ایده آل را به همراه داشته باشیم